news

У чому різниця між первинним та вторинним пакуванням?

09 грудня 2023
Поділіться корисною новиною з друзями

Пакування — це не просто візуальний елемент, який привертає увагу споживача при першому погляді або відкритті товару.

Воно забезпечує транспортування, зберігання та викладення продукції, при цьому виконуючи одночасно кілька функцій:

  • захист вмісту від пошкоджень;
  • збільшення терміну зберігання продуктів;
  • просування вашого бренду;
  • розширення присутності продукції підприємства на полицях.

Первинне та вторинне пакування є ключовими ланками у життєвому циклі продукту та допомагають гарантувати, що він потрапить до рук кінцевого споживача в ідеальному стані.

Що таке первинне пакування?

Первинне пакування – це одночасно перший рівень захисту вашого продукту та останній елемент, який відкриває споживач. Прості приклади: пакетик чипсів, коробка соку, коробок сірників або обгортка, що закриває шматок мила.

Первинне пакування має бути найвищої якості, адже його пошкодження може призвести до псування харчових продуктів та зламання крихких товарів. Воно транслює споживачеві інформацію про ваш бренд, а перше візуальне враження нерідко переноситься на продукт.

Є ще один елемент, який слід враховувати – брендинг. Первинне пакування, що привертає увагу, якщо воно виставлене ​​напоказ, – це ще одна маркетингова можливість. Воно повинне поєднувати елементи брендингу і передавати повідомлення про те, що саме є продуктом. Вплив дизайну можна посилити за допомогою правильних ефектів. Наприклад, за допомогою елегантного білого фону з витонченим логотипом косметичного продукту або вміло розташованого вікна, що дозволяє споживачам глянути на продукт, перш ніж відкрити коробку. Якщо первинне пакування знаходиться всередині вторинного, зовнішньому оформленню можна приділити менше уваги.

Де використовується вторинне пакування?

Вторинне пакування – це пакувальний шар, який слідує за первинним. Його завданнями є:

  • спрощення логістики товарів внаслідок відділення одного продукту чи логістичної одиниці від інших;
  • додатковий захист.

Вторинне пакування широко поширене у харчовій, косметичній, фармацевтичній промисловості та виробництві напоїв. Найчастіше воно спрощує уніфікацію, маркування та палетування продуктів. Найпоширенішим прикладом є складані картонні коробки. Завдяки своїй строгій формі вони дозволяють найбільш раціонально використовувати простір при транспортуванні та складуванні продукції. Якість матеріалів, з яких виробляються коробки, і друку грає ключову роль формуванні візуального сприйняття товару.

Кількість шарів пакування та вимоги до нього визначаються характеристиками продукції. Наприклад, бажаючи запропонувати покупцеві косметичний набір, доведеться приділити більше уваги дизайну коробки. Якщо вона використовується для зручності транспортування пластівців до магазину, зовнішнє оформлення може бути менш барвистим.

Який тип упакування вам підходить?

Це питання, яке потребує уважного розгляду та індивідуального аналізу. Рідко зустрічаються компанії, які використовують для своєї продукції як первинне, так і вторинне пакування. Однак із будь-яких правил є винятки. Щоб з'ясувати, чи потрібні вам обидва типи, дайте відповідь на кілька запитань:

  1. Чи потрібен вашій продукції додатковий захист від пошкоджень? Якщо відповідь ствердна, вибирайте обидва варіанти.
  2. Чи достатньо зручно та безпечно використовувати товар у власній тарі? Якщо ви позитивно відповіли, можна обійтися тільки первинним  упакуванням.
  3. Чи потребує ваш продукт мінімалістичного пакування? Якщо відповідь ствердна, вторинний шар не буде потрібний.

Вибір між первинним та вторинним пакуванням залежить від характеру вашого продукту, цільової аудиторії та стратегії бренду.

Маркування первинного та вторинного пакування

Продукцію важливо контролювати на всіх етапах переміщення ланцюжком постачання. Саме тому кожен рівень пакування товару має бути промаркований відповідним чином. Коди допомагають ідентифікувати продукт, надають інформацію про його походження, справжність, відповідність стандартам. Кодування може бути у вигляді лінійних штрих-кодів, так і сучасних QR-кодів або двовимірних матриць.

Попри високий рівень розвитку техніки та технологій, сьогодні не існує універсального рішення для кодування продукції:

  • лазерні принтери здатні проводити маркування на високих швидкостях. З їх допомогою можна наносити серійні номери, що не стираються, двомірні матричні коди, штрихкоди та коди партій. При цьому важливо враховувати, що швидкісне маркування можливе не на всіх типах матеріалів;
  • струменеві принтери є універсальними. Вони підтримують різні варіанти кодування та можуть працювати у широкому діапазоні виробничих середовищ. Якість друку визначається вибором чорнила, правильного налаштування швидкості, а також стабільністю продукції при просуванні транспортером в процесі маркування.

Різні технології друку підходять для різних типів пакувальних матеріалів, вимог та умов. У той час як первинне пакування повинне бути стійким до подряпин і незмивним, для вторинного в деяких випадках достатньо лише одноманітності та мінімальної інформативності.

Вибирайте сучасні технології друку для вашого бізнесу

Вибір обладнання для маркування залежить від великої кількості змінних параметрів. До них належать:

  • характеристики виробничого процесу, необхідність регулярного вологого прибирання, можливість забруднення обладнання липкими середовищами (наприклад, сиропом чи олією);
  • швидкість виробничої лінії;
  • можливість адаптувати роботу устаткування друку на різних типах поверхонь;
  • специфічні вимоги з охорони праці та техніки безпеки;
  • необхідність автоматичної генерації кодів кожного товару.

Експерти компанії «Домінанта» допоможуть врахувати всі важливі нюанси та зробити правильний вибір маркувального обладнання. Зверніться до менеджерів компанії для отримання консультацій.

Поділіться корисною новиною з друзями