Пакування — це не просто візуальний елемент, який привертає увагу споживача при першому погляді або відкритті товару.
Воно забезпечує транспортування, зберігання та викладення продукції, при цьому виконуючи одночасно кілька функцій:
Первинне та вторинне пакування є ключовими ланками у життєвому циклі продукту та допомагають гарантувати, що він потрапить до рук кінцевого споживача в ідеальному стані.
Первинне пакування – це одночасно перший рівень захисту вашого продукту та останній елемент, який відкриває споживач. Прості приклади: пакетик чипсів, коробка соку, коробок сірників або обгортка, що закриває шматок мила.
Первинне пакування має бути найвищої якості, адже його пошкодження може призвести до псування харчових продуктів та зламання крихких товарів. Воно транслює споживачеві інформацію про ваш бренд, а перше візуальне враження нерідко переноситься на продукт.
Є ще один елемент, який слід враховувати – брендинг. Первинне пакування, що привертає увагу, якщо воно виставлене напоказ, – це ще одна маркетингова можливість. Воно повинне поєднувати елементи брендингу і передавати повідомлення про те, що саме є продуктом. Вплив дизайну можна посилити за допомогою правильних ефектів. Наприклад, за допомогою елегантного білого фону з витонченим логотипом косметичного продукту або вміло розташованого вікна, що дозволяє споживачам глянути на продукт, перш ніж відкрити коробку. Якщо первинне пакування знаходиться всередині вторинного, зовнішньому оформленню можна приділити менше уваги.
Вторинне пакування – це пакувальний шар, який слідує за первинним. Його завданнями є:
Вторинне пакування широко поширене у харчовій, косметичній, фармацевтичній промисловості та виробництві напоїв. Найчастіше воно спрощує уніфікацію, маркування та палетування продуктів. Найпоширенішим прикладом є складані картонні коробки. Завдяки своїй строгій формі вони дозволяють найбільш раціонально використовувати простір при транспортуванні та складуванні продукції. Якість матеріалів, з яких виробляються коробки, і друку грає ключову роль формуванні візуального сприйняття товару.
Кількість шарів пакування та вимоги до нього визначаються характеристиками продукції. Наприклад, бажаючи запропонувати покупцеві косметичний набір, доведеться приділити більше уваги дизайну коробки. Якщо вона використовується для зручності транспортування пластівців до магазину, зовнішнє оформлення може бути менш барвистим.
Це питання, яке потребує уважного розгляду та індивідуального аналізу. Рідко зустрічаються компанії, які використовують для своєї продукції як первинне, так і вторинне пакування. Однак із будь-яких правил є винятки. Щоб з'ясувати, чи потрібні вам обидва типи, дайте відповідь на кілька запитань:
Вибір між первинним та вторинним пакуванням залежить від характеру вашого продукту, цільової аудиторії та стратегії бренду.
Продукцію важливо контролювати на всіх етапах переміщення ланцюжком постачання. Саме тому кожен рівень пакування товару має бути промаркований відповідним чином. Коди допомагають ідентифікувати продукт, надають інформацію про його походження, справжність, відповідність стандартам. Кодування може бути у вигляді лінійних штрих-кодів, так і сучасних QR-кодів або двовимірних матриць.
Попри високий рівень розвитку техніки та технологій, сьогодні не існує універсального рішення для кодування продукції:
Різні технології друку підходять для різних типів пакувальних матеріалів, вимог та умов. У той час як первинне пакування повинне бути стійким до подряпин і незмивним, для вторинного в деяких випадках достатньо лише одноманітності та мінімальної інформативності.
Вибір обладнання для маркування залежить від великої кількості змінних параметрів. До них належать:
Експерти компанії «Домінанта» допоможуть врахувати всі важливі нюанси та зробити правильний вибір маркувального обладнання. Зверніться до менеджерів компанії для отримання консультацій.