З весни 2024 року споживачі могли помітити незначну різницю у маркуванні винних пляшок. Такі зміни пов'язані з внесенням важливої поправки до правил маркування вин, яке покликане зробити інформацію для кінцевого споживача прозорішою.
Вина, розлиті після 8 грудня 2023 року, повинні відповідати таким критеріям:
Прагнучи підвищити прозорість в індустрії алкогольних напоїв, ЄС ухвалив нове законодавство, яке встановлює стандарти маркування вина для продажу на території країн-членів. На етикетці пляшки має обов'язково вказуватись інформація про вміст алкоголю, потенційних алергенів, розмір пляшки та енергетична цінність. Відповідно до Регламенту (ЄС) 1306/2013, будь-яке невідповідне вимогам вино має бути вилучене з ринку, а встановлення такого факту може спричинити штрафні санкції для виробника.
Обмежений простір на традиційних винних етикетках ускладнює розміщення всієї необхідної інформації. Однак QR-коди розв'язують проблеми, що виникли. Вони усувають необхідність дорогого дизайну фізичних етикеток і дозволяють оновлювати інформацію на цільових сторінках в режимі реального часу. Розглянемо докладніше проблеми, які усуває використання QR-кодів.
Законодавство вимагає, щоб обов'язкова інформація була представлена офіційними мовами кожної країни, де продається вино. Інформація повинна відповідати правилам країни, що продає кінцевий продукт. Наприклад, якщо вино французького виробництва продається в Румунії, інформація повинна бути румунською мовою та відповідати вимогам румунського законодавства до маркування.
Рішення для маркування напоїв з використанням QR-кодів забезпечує гнучкість в експорті та дозволяють виробникам уникнути додаткових витрат на друк етикеток для кожної країни-експортера. Завдяки цьому виноробам не доведеться заздалегідь планувати обсяги виробництва вина для кожної з країн і нести додаткові витрати в тому випадку, якщо ці товари доведеться перенаправити в іншу країну. Повний список інгредієнтів та таблиці харчової цінності можуть бути представлені в електронному вигляді на багатомовному сайті. А доступ до офіційної сторінки конкретного продукту здійснюватиметься за допомогою QR-коду.
Зазвичай етикетки готуються під час збирання врожаю – приблизно за шість місяців до того, як продукція надійде на ринок. Попередньо розрахувати харчову цінність такого продукту як вино складно через різний вміст цукру у винограді. На нього впливають погодні умови, розмір грона та інші фактори.
QR-код дозволяє передати точну інформацію про конкретну партію товару, оскільки дані можна змінити або доповнити на офіційній сторінці продукту. Це також зручно для споживачів. Скануючи зображення на своєму телефоні, користувач отримає швидкий доступ до всієї інформації.
QR-коди є оптимальним маркувальним рішенням. Вони усувають необхідність у дорогому дизайні фізичних етикеток і дозволяючи оновлювати цільові сторінки в міру потреби з мінімальними додатковими витратами. Сучасне обладнання для маркування скляних пляшок з використанням QR-кодів одночасно вирішує кілька завдань:
Наявність власного обладнання для друку етикеток на пляшки дозволить виробникам повністю контролювати процес підготовки продукції до продажу, а також суттєво скоротити пов'язані з ним витрати. Зверніться до експертів компанії «Домінанта» для отримання кваліфікованої допомоги у підборі систем маркування відповідно до потреб вашого бізнесу.