news

Цифровий друк для гофрокартонної упаковки: міфи та реальність

14 серпня 2024
Поділіться корисною новиною з друзями

В останні роки гофроіндустрія набирає обертів і має серйозний попит серед конверторних компаній. Вони замовляють як короткі, так і середні тиражі високоміцної упаковки. Здебільшого це зумовлено появою та розвитком таких секторів, як виробництво крафтового пива. Розробка нових продуктів у цій галузі призводить до постійних замовлень на різні варіації дизайну коробок.

 

Але в той час, як одні конвертерні компанії вивчають перспективи інвестування в цифрове друкарське обладнання, інші діють по-старому і ставлять нововведення під сумнів. Замість крокувати в ногу з часом, відповідати попиту споживача та отримувати прибуток, вони більше схильні розглядати передову технологію через призму традиційних технологій.

Це уявлення про технологію друку заважає компаніям оцінити її переваги та впроваджувати у свої виробничі процеси. Отже, чи справді цифровий процес друку для гофроупаковки непрактичний і невигідний, як вважають деякі компанії? 

Європейський експерт із продажу гофроупаковки компанії Domino – Бен Гінезі, розвінчав деякі поширені помилки про «діджитал» гофровані ущільнення.

Міф 1 – цифровий друк складніший за традиційний

Чому існує цей міф? Насамперед це переконання компаній, які мають величезний досвід у роботі з традиційними методами та процесами друку: 

  1. Флексографічна (Flexo). Застосовується для великосерійного, нескладного друку на різних підкладках. 
  2. Літографічна (Літо). Використовується для високоякісних відбитків зі складними деталями.

Ці два способи настільки вкоренилися за десятиліття і навіть століття, що, здається, гофроіндустрія не має шансу. Тим більше що виробничники добре освоїли старі способи. Це і привело їх до переконання, що перехід на новий принт буде важким та обтяжливим. 

Така думка цілком зрозуміла. Адже будь-який перехід від звичного та добре знайомого до абсолютно нового та невивченого – болісний процес. Однак, це не обов'язково так.

Якщо порівнювати цифровий друк з традиційним, він часто сприймається як складніший процес. Насправді він спрощує безліч етапів виробництва. Наприклад, немає потреби в попередній підготовці або створенні друкованих форм. Відсутність цього етапу значно прискорює процес. 

До того ж будь-які зміни в дизайні можуть бути внесені відразу. Це економить час та гроші.

Теоретично процес цифрового друку простіший і коротший, ніж флексо- та літографія: ви берете зображення, відправляєте його на машину і вона його друкує. Якщо все налаштувати правильно, то друкувати стає простіше та ефективніше, ніж із традиційними формами, які вимагають трудомісткого механічного налаштування. Єдине, як і в роботі з будь-яким іншим обладнанням, потрібні навчені працівники.

Міф 2 – витратні матеріали надто дорогі

На перший погляд, цифрове чорнило може здаватися дорогим, але його ефективність використання компенсує витрати. Завдяки сучасним технологіям витрата чорнила скорочується, при цьому якість друку залишається на висоті.

До того ж у старих методах друку використовується ґрунтовка як витратний матеріал. У діджитал друці використовуються фарби, які не вимагають попереднього покриття. Це зменшує поточні витрати.

Зрештою, ціна друку на квадратний метр виявляється вигіднішою порівняно з традиційними методами.

Як тільки користувачі друкарських машин це зрозуміють, вони зможуть перейти від коротких і середніх тиражів до довших. В результаті це підвищить ефективність використання друкарської машини й ще більше збільшить віддачу від інвестицій.

Міф 3 – цифрові преси займають багато місця та потребують спеціального приміщення

Виробники гофрокартонної продукції, які думають про впровадження новітньої технології, часто переживають розміри обладнання. Їх турбує, чи вистачить у них простору та ресурсів для встановлення та експлуатації друкарських машин.

Деякі гофродрукарські машини справді більше за розміром, ніж їхні флексографічні аналоги. Для їх роботи може знадобитися будівництво чистого приміщення, а це додаткові площі та вкладення. Однак на ринку доступні сьогодні цифрові струменеві преси для гофрокартону, в яких використовуються чорнила, що швидко висихають. Їм потрібні лише компактні сушильні модулі, що значно скорочує простір.

 

Деякі моделі пресів мають вбудовані системи, які:

  • контролюють температуру,
  • видаляють пил,
  • усувають необхідність у чистому приміщенні.

Це дозволяє встановити такий прес поруч із традиційними машинами на вашому виробництві.

Міф 4 – важко знайти оператора для цифрового преса

Останніми роками у поліграфічній галузі дедалі більше говорять про нестачу кваліфікованих спеціалістів. Багато досвідчених друкарів виходять на пенсію, що створює проблему для компаній, які шукають операторів. Здається, що знайти відповідну людину для роботи на друкарській машині стає все складніше.

Але як тільки компанії розуміють, що оператор цифрової друкарської машини потребує інших навичок, ніж оператор традиційного друку, завдання стає набагато простішим. Для роботи з цифровими друкарськими машинами не потрібні специфічні технічні знання, які потрібні в традиційному друку. Це означає, що у компаній з'являється більше кандидатів на цю роль, ніж під час пошуку оператора для флексографського друку.

Оператор із багаторічним досвідом роботи на флексографській або літографській машині може поставати перед труднощами при переході на цифровий друк. Йому знадобиться час та навчання, щоб звикнути до нового процесу. Це природно, адже він тривалий час працював за певними правилами. Однак, цифрові машини простіші у використанні. Через деякий час керування, налаштування та оптимізація друку через сенсорний екран стануть для нього звичайною справою.

Сьогодні цифрові пристрої супроводжують нас всюди. Тому навіть без досвіду роботи в поліграфії навіть новачок у цій справі зможе швидко освоїти керування цифровою друкарською машиною.

Міф № 5 – окупність інвестицій для всіх процесів цифрового друку однакова

Цифровий друк має відомі переваги перед традиційними методами. Він забезпечує більшу гнучкість для коротких тиражів та змінних дизайнів, а також дозволяє швидше виконувати замовлення. Проте не можна сказати, що рентабельність інвестицій (ROI) однакова для всіх видів сучасного друку. Підприємства повинні враховувати загальну вартість володіння, оскільки експлуатаційні витрати відрізняються залежно від конкретного обладнання.

Ефективність цифрових та механічних компонентів друкарської машини безпосередньо впливає на окупність інвестицій. Це важливий момент, який часто не беруть до уваги. Важливо розуміти, що немає універсального підходу, який би підходив однаково для всіх брендів та моделей цифрових друкарських машин.

Кожна діджитал друкарська машина використовує різні технології, які можна запатентувати. Ці методи по-різному впливають на окупність інвестицій. Наприклад:

  • деякі швидковисихальні фарби знижують енергоспоживання внаслідок скорочення часу сушіння;
  • друкувальні головки та набори фарб, що забезпечують якісне покриття за один прохід, знижують витрату фарби. Таким чином вартість друку на одній платі зменшується;
  • вбудовані системи екологічного контролю виключають необхідність підтримки контрольованого середовища у великому приміщенні. Це також знижує витрати на її будівництво та експлуатацію.

Всі разом ці фактори показують, що окупність інвестицій значно відрізняється залежно від обраного обладнання, але реальна.

Переваги цифрового друку на гофрокартоні

«Діджитал» друк відкриває перед бізнесом нові можливості. Вона дозволяє гнучко організовувати виробництво, швидко виводити нові продукти ринку та ефективно працювати з малими тиражами. В умовах ринку, що швидко змінюється, це особливо важливо, оскільки здатність швидко адаптуватися і пропонувати персоналізовані рішення стає основною конкурентною перевагою.

Навколо інвестицій у цифрове обладнання для гофродруку ущільнення існує безліч міфів, починаючи від питань з персоналу та витратних матеріалів до оцінки окупності інвестицій. Тому виробники часто бувають здивовані коли стикаються з реальною картиною. 

Важливо не піддаватися цим помилкам, а звернутися до надійного постачальника послуг цифрового друку. Такий партнер допоможе об'єктивно оцінити окупність інвестицій у гофродрук та підтримає на кожному етапі, починаючи з підбору відповідного оператора до виявлення прибуткових можливостей для бізнесу та нових сфер застосування.

Поділіться корисною новиною з друзями