news

Маркування товарів та продукції: види, способи

31 січня 2022
Поділіться корисною новиною з друзями

За законом для окремих видів товарів потрібне маркування або нанесення на упаковку оригінального штрих-коду. Це необхідно, щоб уникнути поширення підробок. Існують різні види маркування товарів. Цей процес передбачає нанесення на поверхню або упаковку виробу умовних знаків.

Контрольно-ідентифікаційні позначення дають змогу не тільки визначити назву, дату виробництва та інші дані про товар. За їхньої допомогою відстежується шлях продукту від виготовлення до списання чи продажу, тобто його рух на складі. Маркуванням займається виробник. Відповідний спосіб вибирається залежно від особливостей товару.

Навіщо це потрібно

Нанесення умовних позначень та знаків необхідно, щоб донести до покупця основні відомості про виріб, його виробника. Маркування водночас виконує кілька функцій: інформаційну, ідентифікаційну, мотиваційну. Перша полягає в тому, що з інформації, яка міститься на упаковці або етикетці, покупець дізнається про країну, дату виготовлення, склад, термін зберігання, інші важливі відомості.

Ідентифікаційна функція полягає в інформуванні споживача про безпеку продукту. Наявність логотипу, знака якості, сертифікації та інших зображень підтверджує справжність товару. Мотиваційну функцію можна назвати рекламною. Завдяки відомостям на упаковці та етикетці у клієнта виникає бажання зробити покупку.

Що має бути на етикетці

Знаючи, що таке маркування товару, варто також розібратися з основними вимогами до нього. Необхідні відомості визначаються залежно від особливостей продукту. Список виробів, які вимагають нанесення контрольно-ідентифікаційних знаків, є широким, він постійно поповнюється. З кожним роком зростає перелік немаркованих товарів, заборонених для продажу.

На універсальній етикетці мають бути інформаційні знаки, текст, картинка. Важливо, щоб кожен символ вийшов розбірливим та чітким, а текст писався простою, короткою, зрозумілою мовою. Під час друку обов'язково робити цифри, літери, символи контрастними, щоб вони виділялися на загальному фоні.

Етикетка повинна бути виготовлена з матеріалу, стійкого до вологи, різких температурних перепадів та механічних пошкоджень. Це необхідно, щоб її цілісність та зовнішній вигляд не змінювалися протягом усього терміну придатності, вказаного компанією-виробником. Важливо також забезпечити якісне зберігання та використання товару.

Які бувають види

Розуміючи, для чого потрібне маркування продукції, необхідно розібратися, якою вона буває, щоб використати всі варіанти ефективно. Процедура поділяється на товарну та виробничу. Кожна має свої особливості.

Виробниче маркування

Наноситься в процесі виготовлення на підприємстві. Передбачає друк потрібних відомостей на:

  • етикетці. Це інформаційний виріб, маркування на ньому виконується типографським способом;
  • вкладці. Різновид етикетки, який знаходиться в упаковці. Рекламує товар та водночас розкриває споживчі характеристики;
  • ярлику, бирці. Тут міститься інформація про виробника;
  • штампі. Їх використовують при ідентифікації за допомогою спеціальних хімічних елементів.

При нанесенні відомостей про продукт на виробництві керуються певними стандартами.

Товарне маркування

До цієї категорії належать касові, товарні чеки, цінники. Чеком називають фіскальний документ, що засвідчує факт успішної оплати. У ньому зазначається назва компанії-продавця, дата придбання, вартість, кількість купленої продукції. Разом із касовим чеком покупцю видають товарний. Він є обов'язковим при купівлі непродовольчого товару або за відсутності на підприємстві касового апарату.

У товарному чеку вказується назва компанії, повне найменування та кількість куплених виробів, вартість, дата придбання. Цінники встановлюються на прилавках із продукцією. Вони повідомляють про назву і призначення речі, її ціну, сорт, марку.

Яке буває обладнання для маркування

Обладнання ділиться на три види:

  • контактне;
  • безконтактне;
  • таке, що маркує етикетками.

До контактних пристроїв належать прилади для друку штампів, рол-кодери, маркіратори гарячого тиснення, термотрансферне обладнання. Їх застосування передбачає безпосередній контакт із поверхнею упаковки чи самого товару, на який наносяться контрольні знаки.

При безконтактному способі використовують краплеструменеві та лазерні принтери. Перший варіант популярний завдяки доступній вартості, можливості обробки будь-яких поверхонь та стійкості зображень. Лазерні пристрої дорожчі, але практичніші (внаслідок того, що для роботи не треба купувати розхідники).

Маркувальне обладнання за допомогою етикеток – це принтери-аплікатори, оснащені спеціальними друкувальними головками. Вони наносять інформацію на термоетикетку, яка потім наклеюється на упаковку чи поверхню товару.

Поділіться корисною новиною з друзями