У процесі пакування товарів потрібно обов'язково вказувати коди партій і терміни придатності. Виникає питання щодо того, що позначають ці дані і в яких галузях вони необхідні. Короткий огляд від Domino допоможе розібратися як новачкові на виробництві, так і досвідченому професіоналу, який давно має справу з такими даними.
Ця інформація обов'язкова, адже з її допомогою виходить ідентифікувати конкретне надходження товарів і відрізнити одну партію від іншої. Конкретне визначення цього значення просте - унікальний код, присвоєний виробником частині продукції, випущеної в одній серії із застосуванням однакових матеріалів, деталей, технологій.
У деяких галузях код партії має вирішальне значення, зокрема в харчовій і фармацевтичній промисловості, де його наявність є обов'язковою вимогою керівних органів (наприклад, FDA). Головне завдання символу - допомогти покупцеві визначити, чи не є, наприклад, пакет із листям салату в його холодильнику частиною відкликаного асортименту. Останнє може трапитися через порушення - таке часто буває, коли зіпсована упаковка, адже це призводить до забруднення продукту.
Відкликають партію і у випадках, коли в процесі виготовлення чи пакування продукту виникає ризик зараження та появи алергенів. Можливо, під час обробки або під час пакування товару будь-які процеси було порушено, що призвело до забруднення продукту шкідливими речовинами та сполуками. Код відіграє ключову роль як спосіб повідомлення споживача - за ним стає зрозуміло, чи не є товар джерелом можливої небезпеки.
Цифрове значення, яке присутнє в маркуванні, також може бути частиною внутрішнього виробничого процесу. Його використовують під час контролю якості партії, одного з етапів виробництва продукції, для виготовлення якої використано однакові матеріали або технології. Це дає можливість зрозуміти, які проблеми можуть виникнути в процесі, і заздалегідь уникнути їх.
Контроль партії дасть змогу визначити необхідність відкликати ту чи іншу кількість асортименту або перерозподілити його. Цей процес управління товарами на виробництві надає і багато додаткової важливої інформації. З його допомогою вдається вирішувати одразу кілька важливих завдань:
Коди лотів дуже важливі в загальному ланцюжку поставок. Завдяки їм виходить ефективно відстежувати партії продукції протягом усього циклу розподілу. Ця перевага, як і перераховані вище, допомагають зрозуміти, наскільки важливо друкувати номер партії.
Коли споживач шукає товар і читає його характеристики, він завжди звертає увагу на дату, до якої цей продукт потрібно використовувати. Свіжість визначають і за позначками "вжити до" - вважається, що після закінчення цієї дати виріб отримує статус "не першої свіжості". Ці відомості, як і "продати до", прописуються на первинній упаковці.
Може здатися дивним, що виробник, за винятком дитячих сумішей і решти харчування для найменших, а також м'яса і молочних продуктів (не скрізь), не зобов'язаний надавати інформацію про терміни придатності або вказувати інші обов'язкові позначки. Суть полягає в тому, що крайню дату вживання для більшості харчових продуктів визначають за кодом - він повідомляє всі необхідні дані.
Ця позначка показує крайнє число, до якого товар зберігає найкращий смак, аромат, текстуру і залишається свіжим. За нею не визначають крайню дату продажу або остаточний термін придатності. Після закінчення часу, зазначеного поруч зі словами "вжити до", продукт починає псуватися, але все ще залишається їстівним. Наприклад, в Асоціації виробників бакалійних товарів та Інституті маркетингу харчових продуктів віддають перевагу саме цій позначці.
Це період, до якого виріб конкретно залишається придатним до вживання. Його вказують на таких товарах, як:
Після закінчення цього терміну продукт втрачає первісну свіжість і не просто починає псуватися, а й загалом не рекомендований до вживання. Для інших видів і категорій харчової продукції виробники теж можуть вказувати саме термін придатності, а не інші значення. Виробник підкреслює, що після прописаної дати товар втратить початковий смак або стане несвіжим.
На це значення споживач теж може звернути увагу, розглядаючи упаковку. У цьому формулюванні зашифровано вказівку для магазину або супермаркету, до якого часу йому необхідно продати продукт. При цьому після закінчення цієї дати він може залишатися безпечним для вживання при дотриманні температури зберігання. Значення "Продати до" може означати і дату гарантованої свіжості (як правило, для випічки).
Незалежно від коду партії, терміну придатності, відміток "вжити до" або "продати до", у компанії Domino є необхідне обладнання для маркування та нанесення кодів. У каталозі виробника можна підібрати моделі для друку практично на будь-яких типах упаковки. Зверніться до менеджера, щоб підібрати оптимальне рішення для своєї компанії залежно від умов, обсягів виробництва та інших завдань.