news

Повний посібник з маркування ПЕТ-пляшок без етикеток

09 червня 2024
Поділіться корисною новиною з друзями

Для підвищення придатності до вторинного перероблення упаковка повинна бути якомога простішою. Виробники сприяють зниженню кількості відходів шляхом використання простих у переробленні мономатеріалів без хімічних барвників та добавок, а також відмови від непотрібних деталей.

Проблема полягає в тому, що зовнішні етикетки або термозбіжні рукави на пляшках, які містять важливі дані для споживачів і ритейлерів, створюють серйозні проблеми при переробленні. Внаслідок посилення екологічних стандартів виробники розпочинають перехід до використання ПЕТ-пляшок без етикеток. У цій статті ми розглянемо причини появи та поширення цієї тенденції, а також обговоримо доступні маркувальні рішення.

Що являють собою пляшки без етикеток? 

Це місткості, що виробляються з одного типу матеріалів (наприклад, із пластику чи скла), але не містять зовнішньої етикетки чи рукава. Таке рішення оптимальне для пакувальних виробів, що підлягають повторному переробленню, оскільки значно спрощує підготовчий процес.

За рівнем перероблення ПЕТ займає провідні місця у світі. В Індії, Європі та Південній Кореї понад 50% таких відходів перетворюються на вторсировину. Проте можливості підвищення цих показників ще не вичерпані. Видалення наклейок із пляшок з ПЕТ – одна з них.

Етикетки часто перетворюються на додаткові відходи, оскільки видаляються у процесі або безпосередньо перед процесом перероблення. Крім того, вони можуть створювати проблеми з ідентифікацією пляшок на переробних заводах. Часто програми машинного зору неправильно розпізнають тип матеріалу упаковки, якщо її етикетка зроблена не з ПЕТ.

Підвищення рівня перероблення ПЕТ – нові вимоги законодавства

Ідея використання ПЕТ-пляшок без етикеток набирає популярності серед виробників напоїв. Цьому сприяють органи контролю, які розробляють нові вимоги та нормативи, що вимагають повнішого перероблення пластикової тари та підвищення якості перероблених матеріалів.

У грудні 2020 року Міністерство охорони навколишнього середовища Південної Кореї почало активно пропагувати використання прозорих пластикових пляшок. Нове законодавство, яке набуде чинності із січня 2026 року, заборонить застосування зовнішніх етикеток на пляшках. 10 найбільших виробників мінеральної води в країні погодилися використати прозору упаковку та відмовитися від зовнішньої етикетки під час випуску нової продукції. Новатором стала компанія The Coca-Cola Company, яка у жовтні 2021 року почала реалізовувати напої у пляшках без етикеток – вона продавалася у мультипаках по 24 штуки.

Уряд Японії розробив план переходу до використання повністю переробленої пластикової тари до 2035 року. У країні діють суворі правила підготовки пластику до подальшого застосування – споживачі мають відокремлювати ПЕТ-пляшки від етикеток та кришок. Надходження у продаж товарів у пляшках без наклейок спростить цей процес для покупця. Найбільші японські компанії з виробництва напоїв починають впроваджувати таку упаковку у свої основні продукти.

У ЄС Директива 2019/904 вимагає обов'язкового використання прикріплених до упаковки кришок пластикових пляшок з 3 липня 2024 року. Вона також передбачає, що ПЕТ-пляшки для напоїв повинні містити 25% переробленого пластику з 2025 року і 30% з 2030 р. Щоб досягти цієї мети, необхідно вживати заходів щодо стимулювання використання пластикової упаковки, що переробляється, і підвищення її якості. 

У чому переваги ПЕТ-пляшок без етикеток?

Виробництво ПЕТ-пляшок без етикеток має безліч переваг, до яких належать:

  • простота перероблення. ПЕТ-пляшки без етикеток легко переробляти. Від споживачів не вимагається знімати або викидати плівки та наклейки окремо, а переробні підприємства не потребуватимуть спеціального обладнання для очищення сировини, що переробляється. У процесі перероблення матеріал, з якого виготовлені пляшки, найпростіше точно ідентифікувати;
  • Повніше перероблення пластику. За оцінками Міністерства навколишнього середовища Південної Кореї, відмова від етикеток на пляшках з водою може знизити обсяг пластикових відходів у країні на 24,6 млн тонн. Ці дані отримані на основі інформації про продаж 2019 року, коли було куплено 4,2 млрд одиниць води у пляшках;
  • зниження податкового навантаження для виробників. У деяких країнах вже є податки на використання пластикової упаковки. Наприклад, у Великій Британії за тонну такої одноразової продукції, що містить менше ніж 30 % переробленого матеріалу, доведеться заплатити 200 фунтів стерлінгів. У той час як створення ПЕТ-пляшки з 30% переробленого матеріалу не складе труднощів. Етикетки та кришки, які зазвичай не виробляються з вторинної сировини, оподатковуються окремо. Для великих компаній такий податок є значним. Наприклад, плата за пластик для пакування продуктів власної торгової марки склала 10% сплачених за рік податків компанії Tesco у Великій Британії. 

З урахуванням нових законодавчих норм та витрат, що зростають, відмова від етикеток незабаром стане нашою новою реальністю. Однак такі радикальні зміни в упаковці напоїв вимагають пошуку альтернатив, які дозволять точно ідентифікувати продукцію та надати споживачам усю необхідну інформацію. Розв'язання цього питання – застосування інноваційних методів кодування та маркування пляшок.

Які варіанти кодування доступні для брендів, які виробляють пляшки без етикеток?

 

Вибір відповідних рішень для кодування та друку на ПЕТ-пляшках залежить від регіональних вимог до маркування способу продажу продукції: у складі мультипаків або поштучно.

При продажу мультипаками виробник може передати всю потрібну інформацію на вторинній упаковці, що позбавить необхідності кодування кожної пляшки окремо. Для поштучної реалізації є кілька альтернативних рішень, які ми розглянемо далі.

Лазерне маркування на пляшках із ПЕТ

Лазерні маркувальні принтери можуть наносити на корпус пляшок з ПЕТ інформацію про поживну цінність, склад, коди партій, штрих-коди, логотипи та знаки перероблення, а також інші графічні елементи та тексти. 

Різновид використовуваного лазера залежить від таких змінних, як:

  • колір напою. Для створення чіткого напису на прозорому або світлому фоні необхідно забезпечити вищу контрастність друку, ніж маркування тари з темним вмістом;
  • міцність упакування. Вимоги до товщини стінок пляшок для негазованих напоїв є мінімальними. Тому виробникам доведеться подбати про правильний підбір та налаштування обладнання для маркування, здатного забезпечити цілісність упаковки;
  • хімічний склад упаковки. Наявність домішок та використання при виготовленні пляшки продуктів вторинного перероблення може вплинути на якість друку. Причина полягає в тому, що матеріали по-різному поглинають хвилі різних лазерів.

Особливості маркування на кришках

Хоча кришки пляшок невеликі та помістити велику кількість даних на них не вийде, ця поверхня ідеальна для друку логотипа або брендування. Сюди також можна нанести машиночитні коди (наприклад, скановані 2D-коди), які займають мало місця, але можуть містити важливу інформацію про товар, логістичні дані та маркетингові матеріали.

Вибір обладнання для маркування кришок пляшок залежить від таких критеріїв:

  • матеріал поверхні: чорнило та лазери необхідно підбирати відповідно до різновиду пластику. Ця характеристика є основною при виборі обладнання;
  • колір основи для друку: різновид чорнила або конкретного типу лазерів необхідно підбирати з урахуванням забезпечення кращої читабельності;
  • особливості кодування: лінійні штрих-коди та скановані 2D-коди вимагають застосування маркувального обладнання з високою роздільною здатністю для друку чорнилом або лазером;
  • етап виробництва, на якому відбуватиметься кодування: до наповнення пляшок нанести дані простіше, проте таке рішення підходить не для всіх виробничих ліній. 

Брендування методом видувного формування

Бренди, які планують відмовитися від використання етикеток на пляшках, повинні подбати про те, як зберегти впізнаваність продукції та фірмовий стиль. Використання лазерних кодувальників для маркування пляшок чи кришок є одним із рішень для брендингу, що потребує розміщення на продукції тексту та логотипів. Альтернативний варіант – включення брендованих форм та логотипів у дизайн пляшки методом видувного формування. Ця ідея випробувана компаніями Amcor Rigid Packaging і Danone у 2022 році, що дозволило створювати нові пляшки, що переробляються на 100 відсотків. 

Ключові питання організації системи маркування для пляшок без етикеток

Через велику різноманітність характеристик упаковки, а також наявності специфічних вимог до неї залежно від вмісту універсального маркувального рішення не існує. Пошук оптимального варіанта вимагає індивідуального підходу, який враховуватиме вимоги виробника та індустрії в цілому. 

Обговоріть свої потреби з партнерами з кодування та маркування для визначення відповідного способу. Domino тісно взаємодіє з кількома найбільшими виробниками напоїв, допомагаючи у розробці індивідуальних рішень для маркування пляшок відповідно до нових тенденцій та вимог. Наші експерти допоможуть адаптуватися до нових законодавчих норм, надаючи індивідуальні консультації щодо підбору обладнання та демонструючи зразки друку.

Якщо ви розглядаєте можливість використання в майбутньому ПЕТ-пляшок без етикеток або хочете дізнатися більше про доступні рішення для кодування, зв'яжіться з нами.

Поділіться корисною новиною з друзями