Для покращення придатності упаковки до переробки, її необхідно максимально спростити. Використання однотонних матеріалів, які легко переробляються, відмова від барвників і добавок, а також зменшення кількості компонентів упаковки – це всі способи, завдяки яким компанії можуть покращити переробку.
Але що, якщо важлива складова упаковки продукту стала причиною проблем з переробкою? Ми говоримо про зовнішні етикетки або термозбіжні рукави на пляшках, які містять важливу інформацію про продукт, але можуть створити значні проблеми з переробкою.
У цій статті ми розглянемо зростаючу популярність ПЕТ-пляшок для напоїв без етикеток і окреслимо деякі варіанти для компаній, які хочуть відмовитися від зовнішніх етикеток, дотримуючись при цьому всіх вимог стосовно маркування продукції. Читайте далі, якщо бажаєте дізнатися більше.
Пляшки без етикеток виготовляються з цілісного шматка матеріалу, наприклад пластику чи скла, без додаткової зовнішньої етикетки чи термозбіжного рукава. Такі продукти стають все більш популярними серед перероблених упаковок, таких як ПЕТ-пляшки, де додавання зовнішньої пластикової етикетки може спричинити проблеми з переробкою.
У всьому світі ПЕТ є найбільш часто переробленим пластиком, причому рівень переробки перевищує 50% у деяких регіонах, включаючи Індію, Європу та Південну Корею, але можна зробити ще багато чого для покращення цього показника. Одним із таких кроків є видалення етикеток з ПЕТ-пляшок.
Етикетки часто не підлягають вторинній переробці, створюючи додаткові пластикові відходи та вимагаючи видалення або перед збором, або в рамках процесу переробки, а також вони можуть спричинити проблеми з ідентифікацією пляшок на підприємствах з переробки. Етикетки можуть виготовлятися не тільки з ПЕТ-пластику, але й з поліетилену або поліпропілену, і оскільки багато переробних підприємств використовують машинну оптику для ідентифікації різних матеріалів, використання альтернативних пластикових етикеток може призвести до неправильної ідентифікації ПЕТ-пляшок.
Тенденція до використання ПЕТ-пляшок без етикеток зараз з інтересом досліджується в індустрії напоїв, оскільки уряди в усьому світі вивчають проекти збільшення обсягів переробки ПЕТ та покращення якості перероблених матеріалів.
У грудні 2020 року Міністерство охорони навколишнього середовища уряду Південної Кореї запустило кампанію з просування сортування прозорих ПЕТ-пляшок в спеціальні контейнери на тротуарах разом із прийняттям нового законодавства, яке забороняє використання зовнішніх етикеток на бутильованій воді з січня 2026 року. Десять великих корейських виробників мінеральної води згодом підписали угоди про випуск нових лінійок продукції з використанням прозорих ПЕТ-пляшок без етикеток для покращення якості перероблених матеріалів. У жовтні 2021 року компанія Coca-Cola випустила свої перші ПЕТ-пляшки без етикеток у Південній Кореї, продукти продаються онлайн, упаковками по 24 шт.
Уряд Японії розробив план перейти на використання 100% переробленої пластикової упаковки до 2035 року. Японія має відносно суворі правила переробки пластику – споживачі повинні відокремлювати ПЕТ-пляшки від етикеток і кришок, тому ПЕТ-пляшки без етикеток спростять цей процес для споживачів. Кілька ключових японських компаній з виробництва напоїв вже починають рекламувати упаковку без етикеток.
У ЄС Директива 2019/904 зобов’язує прикріплювати кришки до пластикових пляшок з 3 липня 2024 року та передбачає, що з 2025 року ПЕТ-пляшки для напоїв повинні містити 25% переробленого пластику та 30% з 2030 року. Підвищення якості та кількості переробленого ПЕТ є обов’язковою умовою для досягнення цих цілей.
Легкість переробки: ПЕТ-пляшки без етикеток легше переробляти, ніж пляшки із зовнішньою етикеткою. Споживачі не матимуть видаляти або утилізувати пластикові етикетки окремо, а інфраструктурі переробки не доведеться забезпечувати видалення етикеток. Крім того, зменшується ризик неправильної ідентифікації пляшок.
Зменшення відходів: видалення зовнішніх етикеток з ПЕТ-пляшок має потенціал для значного скорочення пластикових відходів. Міністерство навколишнього середовища уряду Південної Кореї повідомило, що видалення всіх етикеток із пластикових пляшок для води могло б зменшити кількість пластикових відходів у країні на 24,6 мільйонів тонн на рік, ґрунтуючись на показниках продажів 2019 року - 4,2 млрд. продуктів у пляшках.
Зменшення штрафів для виробників: ПЕТ-пляшки без етикеток також можуть зменшити фінансовий тягар для виробників у регіонах з оподаткуванням пластику. Наприклад, у Великій Британії предмети одноразової пластикової упаковки, які містять менше 30% переробленого сировини, оподатковуються у розмірі 200 фунтів стерлінгів за тонну. Хоча ПЕТ-пляшки можуть містити понад 30% переробленої сировини, етикетки та кришки, які зазвичай не містять переробленої сировини, оподатковуються окремо. Супермаркет Tesco у Великій Британії нещодавно повідомив, що оподаткування пластикових етикеток становить приблизно 10% від загального річного оподаткування на пластик для однієї відомої фірмової лінійки напоїв.
Однак упаковка без етикеток може спричинити деякі труднощі, оскільки має забезпечити відповідність маркування нормативним вимогам та надання всієї необхідної інформації споживачам. Таким чином, перехід до пляшок без етикеток вимагає нових інноваційних методів маркування пляшок.
Рішення щодо маркування та друку на ПЕТ-пляшках без етикеток залежатимуть від низки різних факторів, у тому числі регіональних вимог до маркування та від того, чи будуть пляшки продаватися як частина мультиупаковки чи окремо.
Для пляшок в мультиупаковці можливий варіант маркувати безпосередньо вторинну упаковку, без необхідності маркувати окремі пляшки. Є кілька потенційних рішень для пляшок, які продаються окремо, і ми розглянемо їх у розділах нижче.
Лазери можна використовувати для маркування на корпусі ПЕТ-пляшок і нанесення інформації про продукт (харчова цінність продукту, склад продукту, коди партій, штрих-коди, логотипи вторинної переробки), графіки та тексту.
Вибір лазера залежатиме від параметрів окремих брендів, зокрема:
Компанії також можуть друкувати безпосередньо на кришках від пляшок. Невеликий розмір кришок від пляшок обмежує кількість даних, які можна надрукувати, однак вони зазвичай добре підходять для простого брендування продукту та логотипів. Вони також можуть вміщувати машинозчитувані коди, включаючи скановані 2D-коди для надання додаткової інформації про продукт, даних для відстеження та рекламних матеріалів.
Ідеальне рішення для друку на кришках від пляшок знову ж таки залежатиме від специфікацій окремого бренду, зокрема:
Ключовою проблемою для компаній, які вивчають можливість використання пляшок без етикеток, буде проблема управління брендингом, для забезпечення легкого розпізнання продуктів та упаковки та збереження ідентичності бренду.
Можна брендувати продукт, наприклад нанести логотипи та текст, за допомогою лазерного маркування на упаковці або безпосередньо на кришках пляшок. Інша альтернатива - включити фірмові форми та логотипи в дизайн пляшки за допомогою видувного формування. У 2022 році Amcor Rigid Packaging і Danone застосували видувне маркування під час створення нової, 100% переробленої пляшки без етикетки для марки води Villavicencio в Аргентині.
При виборі технології маркування ПЕТ-пляшок без етикеток немає універсального рішення, яке б підходило всім компаніям. Оптимальне рішення має бути індивідуальним, розробленим відповідно до конкретних вимог і залежати від різних факторів, у тому числі вищезазначених.
Компанії, які хочуть виробляти напої у пляшках без етикеток через нормативні вимоги або як відображення зобов’язань щодо сталого розвитку, повинні обговорити вимоги зі своїм партнером із маркування для обрання правильного рішення.
Наразі компанія Domino співпрацює з кількома провідними виробниками напоїв, щоб розробити індивідуальні рішення для пляшок без етикеток, і готова надати поради та зразки продуктів для будь-якої зацікавленої компанії.
Якщо ПЕТ-пляшки без етикеток є у ваших планах на майбутнє, або якщо ви хочете дізнатися більше про те, як може виглядати рішення для маркування пляшок без етикеток саме для вашої компанії, зв’яжіться з нами.