Молочна продукція — це масло, сири, сметана, кефір, ряжанка, сир, а також молоко в чистому вигляді. Ці продукти купують щодня для здорового харчування. Виробники та дистриб'ютори повинні знати вимоги до маркування продукції з урахуванням молока.
Перед придбанням цього товару, користувач дивиться на інформацію на упаковці. Звідти він дізнається про термін придатності, дату виробництва, склад продукту та інших даних, які допомагають йому прийняти остаточне рішення про покупку.
Це обов'язковий процес під час виробництва продукції. Він передбачає нанесення на тару, етикетку або кришку написів про склад, походження, терміни придатності та інші характеристики. Друкують також штрих-коди для ідентифікації товару, знаки сертифікації, якості.
Важливо, щоб нанесені дані обов'язково були правдивими, давали повну інформацію про продукт, його склад, виробника. Чим більше відомостей ви повідомите споживачеві, тим вищий рівень довіри його до вас. Друк регламентованих законом символів необхідний не тільки для ідентифікації, а і для реклами.
Грамотне маркування молочної продукції у громадському харчуванні або магазині дозволяє запобігти фальсифікації, попереджає про можливі ризики та небезпеки для здоров'я споживача (наявність алергенів, лактози та інших добавок).
Маркування молочної продукції в нашій країні регулюється Законом України «Про молоко та молочні продукти» №1870-IV від 24 червня 2004 року. Цим нормативним актом повинні керуватися на виробництві та при надходженні товару у продаж.
У статті 5 прописані основні норми та правила маркування молочної продукції, а також її упакування. Відповідно до цього нормативного документа на упаковку важливо наносити такі дані:
Також на товарі обов'язково мають бути зазначені:
На свій розсуд виробник може додавати й іншу інформацію, головне, щоб вона не вводила споживача в оману. Додаткові дані – наприклад, логотип, слоган компанії – допоможуть виділитися серед конкурентів і дати покупцю більше інформації.
Наприклад, можна написати перелік документів, які б підтверджували якість, вказати маркування «Без ГМО», регіон виробництва сировини. Також позитивно на імідж бренду вплинуть мітки про упаковку, що переробляється, або спеціальні символи, що показують, що перед вами органічний, екологічно чистий продукт.
Не зайвим буде вказати відомості про обробку продукту: свіже або пастеризоване. Яка молочна продукція підлягає маркуванню? Практично вся, яка містить молоко та молочні жири, згущене молоко, у тому числі кисломолочні товари.
Етикетка з інформацією – це першочергово не елемент реклами, а спосіб інформування покупця та захисту власного бренду. Правильно оформлені дані дозволяють споживачам безпечно вживати продукт без ризику для здоров'я, уникати алергенів, важких харчових отруєнь.
Більшість молочних продуктів є швидкопсувними. Тому правдива та точна інформація на упаковці ー це шанс для клієнта вибрати справді якісний та безпечний товар.
Для виробника коректне маркування не менш важливе, адже воно дозволяє створити належну конкуренцію, зміцнити довіру споживача та торгувати на законних правах. За наявності відповідних законів знаків продукцію не конфіскують і не відкликають у разі перевірки.
Коректне маркування має значення й у держави загалом. З його допомогою можна легко проконтролювати якість продуктів, дотримання стандартів якості та безпеки, звести до мінімуму можливість підробок та фальсифікату. Це важливо як для внутрішнього, так і зовнішнього ринку, якщо продукція виробляється для експорту.
Розібравшись, що таке маркування молочної продукції, важливо врахувати, що воно передбачає низку труднощів для виробника.
Невеликі підприємства, які займаються виробництвом молочних продуктів та переробленням молока, не завжди мають можливість впроваджувати сучасне технологічне обладнання для маркування на свою продукцію. Також постійні правки та зміни стандартів стають причиною значних вкладень.
Прогрес не стоїть на місці та сучасні стандарти маркування зараз вимагають впровадження QR-кодів, RFID-міток та інших елементів. Представлені технології хоч і є дуже ефективним методом відстеження товару, але їхнє використання вимагає фінансових вкладень.
Навіть враховуючи, що вимоги та норми до маркування суворо регламентуються та контролюються законодавством, все ж таки можуть траплятися випадки неправильної або неправдивої інформації на тарі з молочними продуктами.
Періодично припускаються помилок, вказуючи інгредієнти складу, неправильно використовують знаки, неправильно вказують походження товару. Такі помилки негативно впливають на імідж бренду і можуть призвести до серйозних проблем з покупцями.
Крім того, труднощі виникають через незнання чи нерозуміння всіх позначень покупцем. На упаковку наноситься багато інформації, яку звичайний споживач може ігнорувати.
Якісне обладнання для маркування упаковки та етикеток молочних продуктів пропонує компанія «Домінанта». Фахівці компанії допоможуть підібрати маркіратори та принтери саме для вашого виробництва.
Обладнання компанії дозволяє надрукувати стікери та наносити текст з дуже високою чіткістю та точністю. Принтери забезпечують швидку швидкість друку, навіть якщо у вас масштабне виробництво ви можете не хвилюватися з приводу простоїв.
Залежно від умов та особливостей роботи, вам допоможуть підібрати найбільш ефективне обладнання та навчать ним користуватися, а також запропонують технічну підтримку та обслуговування.
Якщо ви займаєтеся продажем або виробництвом молочної продукції — заздалегідь подбайте про маркування. Купівля обладнання дозволить оптимізувати витрати та процес виготовлення, адже установки від компанії «Домінанта» легко інтегруються у загальний процес.